Thursday, May 7, 2009

.::sAD StORy oN 17th ApRiL::.

...ermmm...
...pagi tu dlm kul 10.15am aku, dani n nurul nak kua g bank in wit..
..pabila kakiku melangkah kua dri lab aku dapat pnggilan dari LUCKY..
..kedengaran suarenyer teresak2..tersekat2..
..wlupun ku tidak tau lagi khabar apakah??..
..tapi..aku dpt agak ape yg terjadi..

..dlm suare yg terketar2..teresak2..
..LUCKY said..
"mak saye da xde"..
..INNALILLAH WAINNA ILAHIRAJIUN..
..aku sgt terkejut..terkilan..
..kerna aku xsempat untuk berbual apatah lagi berjumpe dgn arwah..
..aku hanye pernah mendengar suarenyer samar2..
..sewaktu
LUCKY wat loud speaker mase call aku..

..tanpe kusedar..
..air mate jtuh ke pipiku..
..aku ingat aku yg akn tenangkan
LUCKY..
..tp sebaliknyer LUCKY yg tenangkan aku..
..xtau la knape aku jd mcmtu..
..mungkin aku terlalu sdey xsempat nak jumpe..
..dgan kedua2 org tua
LUCKY..
..AYAHnya pergi 3taun lepas kerna penyakit leukimia..
..dan kini
IBUnya pula kerna penyakit buah pinggang..
..alangkah kosongnyer hidup LUCKY tanpe kedua2 org tuanya..
..aku tdak dpat membayangkan diriku dtempat LUCKY sekarang ni..

..tp segalanya adalah takdir yg telah dtentukan..
..LUCKY terima sume ni dgn hati yg redha..
..dan akan teruskan hidup demi adik2 tercinta..
..LUCKY said..
" awakla kekuatan saye skang..untuk buat saye kuat dpan adik2 saye..
..dorang perlukan saye.."

..aku amat terharu dgn kate2 tu..
..aku akn cube support LUCKY..
..dgn ape yg aku mampu..INSYAALLAH..
..kwan2..
..mari kita sedekah alFATIHAH untuk arwah IBU DAN AYAH LUCKY..



0 comments: