Wednesday, November 25, 2009

.::what u see is what u get::.

..hahahaha...
..aku pun xtau nape aku tulis title mcm kat atas ni..
..tp..layan je la..mcm suke plak kat sentence tu..
..korang pun mesti pham maksd sebalik title tu kan??..
..heheheh...
...hmm...
..sekarang aku lbey tenang nak truskan hidup ni..
..1 1 masalah aku sattle..
..life pun mkin dipermudahkan...
..alhamdulillah...
..aku bersyukur atas nikmat kurniaanmu..
..sebelum ni aku telah wat silap paling besar dlm hidup..
..aku berharap ALLAH ampunkan dose2 aku sebelum ni..
..aku seda kasih ALAH xdpt nak dibandingka ngan kasih manusia..
...baru2 ni aku, mak n ayah lalui pengalaman beharge dlm life kami..
..konon2nak ngikut g nganto jiran nikah..
..mengenangkan jiran kan...
..ktorang follow la..
...peh..bukan main jauh bkal isteri die..(upps..skang da jadi wfe da la..)
..kat besut, terengganu...
..da nk smpai kelantan da..
...mase smpai ok lg...
..even dlm pejalanan harung bnjir gak..
...masing2 punyela penat..
...tdo aal la konon..huhuhu...
...sekali kene kejut..owang umah soh alih kete..
..air da nak nek...
..mule2 masing2 wat bodoh je..yela..xpena rase bnjir..
..sekali!!~~~amek ko..air nek..kelam kabut alih kete..
..aduhai...
..esoknye lagi la shiok..
..g masjid nek lori..
..ngan pengantin2 sekali...
..sweetnyer pengalamn tu..
..aku xkan lupekan..
..yea..kat tempat aku mane pena bnjir..
..so jakun cket la bile tgok bnjir kat sane...
..hahahah!!~~
...banjir punye pasal..
..aku kene la mintak extent keje part time yg aku dpt..
..nseb bek la bos aku ni baik owangnyer..
..memahami..
..huhuhu..
..now ni..
..alhamdulillah..
..smbil2 wat project..
..dpt la isi mase lapang aku ngan keje yg aku dpt ni..
..mungkin ni peluang aku untuk lupekn die cepat...
..die sgt mengganggu kepale aku..
..kdg2 tension dibuatnyer...
..tp aku yakin..
..selagi kite mengingati ALLAH dlm kehidupan searian kite..
..hati kite akn tenang..
..dan insyaALLAH..
..segale urusan akan dipermudahkan..
..tp kene usaha..doa n tawakal..
..tp kite kene ingat..
..amalan kite hendaklah consistent..
..kite kene ingat ALLAH time susah ataupun senang..
..ni nasihat tok diri aku gak..
..aku lalai sebelum ni..
..same2 la kite perbaiki dri..

2 comments:

fAdiciSm said...

yg penting ikhlaskan hati utk lepaskn die,,,
n doa lah yg terbaek utk die,,
insyaAllah,,,bile kite redha, kite lebih tenang,,,
;)

.::PoNa::. said...

thanks fad!!~~sy lebih tenang skang ni..
mungkin ini petunjuk buat sy sbg insan yg pena lalai!!~~