Tuesday, May 18, 2010

.::episod baru::.

salam..
harini..18 may 2010..
bermula lah 1 episod lagi dlm kamus hidup aku..
start working already...
alhamdulillah...
hari pertame berjalan lancar...
kene denga 4 taklimat yg aku rase sgt penting b4 aku msuk production line..

1) Admin
2) safety
3) GMP
4) HALAL...

admin tu mestilah die cte pasal company background kan...b4 ni da pena denga..so..arini die cte cket2 jer..
then taklimat pasal safety ni menakutkan aku cket..
ade ke die tunjuk pic2 org yg kene sepit mesin la..tgan putus masuk mesin la..bdan pecah2 lah..
atoi..aku ni dh le mabok drah..seb bek die pham bile tgok muke aku yg da mcm hape ntah..hahaha..
then..pasal GMP n HALAL tu ok gak la..
coz da pena blaja..so..die juz tny cket2 je..
sempoi gile ustaz tu bercite...hehehe...

then kene bace SOP yg sgt tebal..
atoi...memg tebal smpai tetido2 aku diwatnyer...
seb bek xkantoi..
dh la 1st day keje..
kene la jage prestasi beb...hahaha

itu je lah tok harini..
esok masuk production line..
xsabo nk tgok ayam disembelih...
hahhaa....

YA ALLAH..permudahkan segale urusanku...
amin...


2 comments:

Afraliza Yusof said...

kje leklok..ish!!! 1st day lg dah curik tulang..

.::PoNa::. said...

heheh..
baik akk..
sehari tu je curi tulang..
arini dh xdapt dh...
bnyak ayam yg saye kene lyan..
hehehe