Saturday, March 27, 2010

.::time is running::.

...MASA...
xkan pernah menunggu kite..
walaupun kite ingin sesuatu itu berlaku cepat or lambat..
sume tu bukan kerja kite..
ape yg kite perlu lakukan..
penuhi mase..
gune mase..
dengan perkare yg xkan wat kite menyesal...

aku sgt menghargai mase yg masih ade ni..
hanya beberape minggu lagi..
klau diizinkan ALLAH..
aku akn mengakhiri zaman sebagai BUDAK DEGREE..
heheh..


memg xsabar..
tp untuk menanti hari tu..
aku harus kuat mengharungi badai yg melande..
bukan senang jadi student final year..
sgt mencabar..
keje kene laju..
fikir kene cepat..
tindakan mesti betul..

alhamdulillah..
aku da siap wat lab work final year project..
skang otw write up thesis..
stil masih xdpt beri sepenuh perhatian untuk thesis..
bnyak mende sgt kene pike skang ni..

assignment xtau bile nak sattle..
presentation ade 2 lagi..
cepat la sume ni berakhir..
aku xsaba nk ngadap thesis saje..
tanpe fikir mende lain..
sakit!!!!

now aku sgt menanti hari selase berakhir..
aku akn menghadiri 1 interview ngan 1 food industry ni..
sgt la cuak..
sbb industry ni bukan calang2..
international..
bukan setakat interview..
siap soh wat presentation..
huu..
aku sgt takut..
tp aku harus bersyukur..
bukan sume dpt peluang ni..
aku yg bertuah ni..
kene menghargainyer..
amek ini sbg pengalaman yg berharge..
lau ade rezeki ALHAMDULILLAH..
lau xde rezeki xmengape..
xslah mencube..

heheheh..
pas abes degree mesti serabut pike keje pulak..
hmmm..
aku sgt2 nak keje..
xsbr rasenyer nk pegang wit sendiri..
nnk tlg mak ayah..
again..
MASA..
kene sabar cket sebelum dpt ape yg kite nak..
bukan senang nk dpat sesuatu tanpe usaha+doa+tawakal..
lau ALLAH tau niat kite baik..
mesti DIE akn tlg..

lau da keje nant bole la aku pike soal dalaman pulak..
HATI..
da lame ie tidak terusik..
aku sgt sabar untuk merasai sume itu,,
aku tau..
ALLAH belum ingin memberi yg terbaik tok aku lagi..
untuk dpt sume tu..
aku kene betolkan diri..
yg pena melakukan kesalahan..
aku cume berharap ALLAH masih beri aku ruang untuk merasai kemanisan IMAN..
aku ingin mengubah diri ke arah yg lbey baik..
insyaALLAH..
semoga ALLAH sentiase bimbing aku pada landasanNYA..
bersihkan hatiku..
peliharalah iman ku..
jauhi lah aku dari maksiat dan dusta dunia..
limpahilah rahmatMU padaku..
tetapkan imanku untuk menjage..hati..mata..mulut..telinga..
agar kugunakan ke jalanMU..
tetapkan hatiku untuk menjaga auratku..
amin...




0 comments: