Tuesday, February 9, 2010

.::akU iNgiN bErciNta::.


salam...
hmmm..

'aku ingin bercinta'

sebenanyer tajuk ceramah mempengaruhi org2 yg akn dtg..
terkejot gak bile tgok rmai sgt yg dtg..
xdinafikan..
penceramah yg dinanti nantikan..
sgtla hebat tatkala membicarakan topik CINTA...
siapa lagi lau bukan..
USTAZ HASRIZAL...
aku sgt kagum ngan kebolehan beliau mentarbiyahkan topik cinta...
setiap baris ayat yg diucapkan beliau..
sgt bermakne n memberi nilai..
pd siape yg memahaminye dengan hati...

CINTA yg dibicarakan beliau pd mlm tersebut..
bukan la semate2 cinta antara manusia..
tetapi adalah CINTA 360 DARJAH..
CINTA kpd ALLAH...
RASULALLAH S.A.W...
IBU BAPA..
PASANGAN HIDUP...
dan semestinyer DIRI SENDIRI...


terngiang2 di telinga aku..
sewaktu beliau menceritakan kenangan terindah yg beliau akn kenangkan sewaktu petengkaran kecil berlaku dlm rumah tangga..
kata beliau..
"kenangan itu bukan saje kenangan terindah...malahan kenangan TERHALAL"..
mule la diri aku berangan yg bukan2..
hahaha..
alangkah bahagianya klu aku berade ditempat isterinyer..
menemui jodoh yg mencinta ALLAH..
lebih dari segale2 nyer...

AMIN...

hmmm...
CINTA itu sgt subjektif...
sukar dinilai dengan mata kasar..
tetapi adalah memalui hati yg suci...

pandangan mata selau menipu..
tetapi pandangan hati itu yg hakiki...

"AKU INGIN BERCINTA"

yup...
memg betul...
tp biarla CINTA ini aku curahkan hanya pada YANG SATU..
kpd..IBU BAPA yg telah sgt bersusah payah membesarkan aku..
smpi aku jejak UPM pade harini...

sebelum aku MENCINTAI seseorang yg bergelar LELAKI...
aku sgt takut memberi CINTA ini pade org yg SALAH...
cukupla ngan ape yg da jadi sebelum ni...
YA ALLAH...
terima kasih memberi petunjuk pd aku..
bawalah aku terus ke jalan yg KAU redhai..
semoga aku dipertemukan dengan seseorang yg melabuhkan CINTA nya hanya kpadeMU..
amin...










0 comments: