Wednesday, February 17, 2010

.::ragaM Hari2 cUtikU::.

salam..
hmmm...
sekejapnyer cuti...
rase bwu balik umah semalam..
arini da kat U da..
hadoilah...
(ish pona...namo mengeluh la..xbaik..)
hajat dihati..
nak g joging pepetang mcmni...
sekali hujan daaa....
da ciap2 da nak g..
tp xpela..
hujan rahmat..
da lame da xujan..
selalu panas gile..
dok dlm umah pun leh sakit kepale dek panasnyer..
ni lau bejalan..
collapse diwatnyer nant..
huhu..
(pona..ni bwu panas dunia la..tahan la cket..)
eventho blik umah kejap je..
tp da wat aku ckup seronok..
see the face of my dad..my mom..my bro2..
huhu..
mcm2 ragam...
da la aku wat silap mgu lepas blik umah ari jumaat..
time tu la sume dak asrama balik..
cnfrm la bas peno tahap gaban..
aku pulak bole pkai heel time tu...
1 kesilapan lg yg aku wat..
huhuhu..
memg penat sgt2..
pas je dpt seat..
aku trus tdo weh...
nmpak sgt penatnyer..
sedo2 da smpai BAHAU..
aku pulak yg tlong kejot adek sebelah aku tu..
lagi dasat..
xsedo2 even da smpi pon..
hahahha..
da le boy..
segan aku nak kejot...
tp cian pulak..
kang patah g semban balik pulak..
huhuhu...
da smpai BAHAU..
aku kene nek 1 lagi bas..
jauh weh umah aku...
memg ler N9..
tp da ujung2 da..
dekat ngan PAHANG da pun..
jauh kan??
tp penat aku hilang bile tetibe dpt msg dari adek aku..
camni la kot msg die..
"angah da smpai mane tu?"
ak pun mereply la msg nyer...
"da kat BAHAU da..t amek angah k??"
dengan pantas die reply balik..
"ala angah...apik kat kebun lagi la..kambing xbalik lagi..angah jalan kaki je la nant k??"
ngan wase kecewa aku reply..
"hmmm..xpe la pik.."
ingat da xde respond..n tetibe...
"angah...apik tipu je la...demi angah apik yg tercayang ni..t apik amek angah kat bastop.."
huhu..
berbunge2 aku senyum..
hahahha..
dlm ati berkate...
sweet pulak adek aku ni ckap camtu..
hehehe...
bile kat umah..
my dad selalu wat aku ketawe..ketawe n ketawe...
ade 1 malam tu..
my mom bole pulak lyan cte KAPTEN KID tu..
hehehe..
kusyuk pulak tu..
ni mesti terpengaruh ngan adik2 aku ni..
adoila..
mase my mon ngah kusyuk tanpe berkelip mate tu..
my dad bole plak tekejotkan mak aku..
ngan membaling botol mineral yg kosong tu..
ape lagi..
melompat2 la mak aku..
da le my mom tu melatah mcm anak die ni juge..
hahaha..
1 umah gelak..
my dad memg selalu camtu...
sifat dengki pade isteri tercinta selalu je ade..
tp bgus pe..
da tue2 pun dok memain camtu..
sweetnyer mak ayah aku ni..
love both of u so much..
xtau nak hadapi hidup tanpe gurau senda mereka..
YA ALLAH..
pnjangkan la umur ibu dan ayahku...
amin..
huhuhu..
tp sdey cket..
xpat g tgok kambing kat kebun..
adek aku xbagi ikut...
sdey..:)
katenyer..
"xyah la ko g ngah..kang abes kuku ko rosak.."
adoyai..
aku bukan xpena g pun b4 ni..
saje je adek aku tu..
kedekut nak bg bonceng motor die tu..
hukhuk..
nak g sendiri xberani pulak bwak mtor dlm kebun..
huhuhu...
mak kate bnyak kmbing beranak..
cumil2 anaknyer..
alahai..
mesti cumil2..
dok melompat2 dlm kandang tu..
huhuhu...
windunyer..
home sweet home..
huhu..
nak balik umah lagi....

0 comments: